یادداشت ها

 

رییس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور؛

در انتخابات 7 اسفند، هر شهروند یک بازرس است
1941881x1

 

سامانی با اشاره به شکل گیری سامانه سهبا برای افزایش سرعت و دقت بازرسی انتخابات افزود: در این سامانه شماره پیامکی برای مردم مشخص می شود با عنوان هر شهروند یک بازرس تا گزارش ها به عنوان منبع ارزشمند مورد استفاده شود.

به گزارش خبرنگار وهار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ سید سلمان سامانی در مراسم افتتاح هیات بازرسی انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه انتخابات پیش رو به تقویت بنیان نظام جمهوری اسلامی کمک می کند گفت: ‌اصل و محتوای کار برگزاری انتخابات با حضور بازرسان انتخابات انجام می شود.
وی افزود: استان تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی مورد توجه حتی سایر کشورها و نظام های بین المللی بوده است.
سامانی با تاکید براینکه برگزاری انتخابات در پایتخت نمادی از برگزاری انتخابات در کل کشور است تصریح کرد: حضور استاندار تهران در ستاد انتخابات کشور و شورای معاونان وزارتخانه در روند تصمیم سازی کمک کرده است و اقدامات ارزشمندی در استان تهران برای موضوع برگزاری و بازرسی انتخابات تاکنون انجام شده است.
به گفته رییس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور،‌روندی که در هیات بازرسی استان تهران شکل گرفته روندی مثبت و قابل اعتماد است و مهمترین هدف ما اعتمادسازی در انتخابات است
وی با بیان اینکه هیات بازرسی انتخابات به موجب ماده 25 قانون انتخابات شکل گرفته است، افزود: در این قانون وزارت کشور مامور اجرای قانون انتخابات است و اجازه دارد تا هیات هایی تحت عنوان بازرسی برای حصول اطمینان از حسن اجرای قانون منصوب کند.
سامانی گفت: یکی از مهمترین محورهای ما در این دوره از انتخابات، تهیه گزارش تفریغ قانون انتخابات مجلس با همکاری استان ها است.
رییس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور  عنوان کرد:‌هیات بازرسی به عنوان بازرس قانون انتخابات وظیفه خود می داند گزارش تفریغی از نحوه اجرای مفاد قانون انتخابات تهیه و به وزیر کشور ارایه دهد، این گزارش راهگشای ما برای اصلاح قانون است.
وی با اشاره به اصول مورد توجه هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور گفت: در گام نخست در سراسر کشور اقدام به جمع آوری قوانین مربوط به برگزاری انتخابات، فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری به عنوان مجموعه منظم برای نقشه راه مجریان انتخابات در دستور کار قرار گرفت.
سامانی ادامه داد: اعتقاد داریم که آگاهی پیش شرط برگزاری انتخابات قانونمند است.
وی گفت: ‌تلاش کردیم با آموزش هایی که برگزار می شود بازرسان و مجریان به احکام قانونی مسلط شوند.
ارتقای شناخت نامزدهای انتخابات از حقوق و تکالیف، امانتداری و بی طرفی، پیشگیری موثر و منطقی و صیانت از حق الناس با رویکرد پیشگیری، از سوی رییس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور تاکید شد.
به گفته سامانی، برای هر صندوق رای  یک نفر بازرس مستقر است و تا پایان شمارش آرا و درج صورت جلسات بازرسان در کنار مجریان هستند.
وی گفت: شناسایی موانع و نقاط تخلف خیز، دقت، سرعت و قاطعیت در بازرسی از اصول دیگر مورد توجه در انتخابات است.
رییس هیات مرکزی بازرسی انتخابات کشور با اشاره به شکل گیری سامانه “سهبا” برای افزایش سرعت و دقت بازرسی  انتخابات افزود:در این سامانه شماره پیامکی برای مردم مشخص می شود با عنوان هر شهروند یک بازرس تا گزارش ها به عنوان منبع ارزشمند مورد استفاده شود.

یادداشت ها
سیاسی اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .