یادداشت ها

 کوهدشت کماکان در بن بست عدم توسعه باقی خواهد ماند

 بگذارید پیشاپیش آب پاکی را روی دستتان بریزم! تا اینجای کار مردم کوهدشت در انتخابات پیش رو منتظر معجزه یا آمدن منجی برای نجات شهر نباشند، کوهدشت کماکان در بن بست عدم توسعه باقی خواهد ماند.

 حقیقتی تلخ که برای بسیاری واضح و ممکن است برخی از سر تعلقات نپذیرند!


 بی شک برشمردن دلایل و تحلیل در مورد عوامل عدم توسعه ی کوهدشتِ ما موضوعی چند وجهی و مفصل خواهد بود.
لذا به یک علتِ مبتلابهِ این روزها اشاره خواهم کرد.
همه ی ما از اثرگذاری عمیق سیاسی_فرهنگی نامزدهای انتخاباتی و نماینده گان مجلس در طرهان بزرگ مطلع هستیم!
افرادی که قرار است در جایگاه وضع قوانین کشور و نظارت بر حسن اجرای آن باشند.
نامزدهای انتخاباتی که ماه ها قبل از صدور اجازه ی قانونی تبلیغات، با ابزارهای مختلف تبلیغات خود را شروع کرده اند چگونه می توانند قانون گذار و ناظر بر حسن اجرای آن باشند؟!
هرچیز که بگندد نمکش می زنند، وای به روزی که بگندد نمک!
بیش از آنکه این افراد مورد تقبیح باشند رویه ها و روش های اِعمال سیاست ورزی آنها مورد نکوهش است.
رویه هایی که سالهاست کوهدشت و مردمش را به جای سرگرم شدن در امر اشتغال و رشد مثبت به فقر و فلاکت و نزاع های بی خیر و برکت جناحی گرفتار کرده است.
جالب اینجاست که این قانون شکنی ها و رویه های غلطِ عاقبت شر کن، به اسم نظام و پشتیبانی از نظام انجام می شود! به اسم پرشور کردن انتخابات و افزایش سبد رأی نظام! غافل از اینکه در مکتب همین نظام هیچ گاه هدف وسیله را توجیه نمیکند و چه بسا همین رویه های غلطِ سیاست ورزی در بین بسیاری از توده های مردم به جای افزایش سبد رأی نظام سبب کاهش اعتماد آنها شده است! نظامِ مظلوم و بی دفاع!
البته خطای آن دسته از افراد و اطرافیان (حتی در حد سیاهی لشکر) که طی این سالها موجب تقویت و رشد این رویه های غلط شده اند قابل تأمل و تذکر است!

 نویسنده ی متن تقریباً یک نیمه ی عمر خود را به اجبار و ناخواسته در این فضای مسموم و در میان پایین ترین اقشار این مردم محروم گذرانده، به امید کنار رفتن این رویه های غلط و سایه های شومِ بالای سر؛ آیا می توان امیدوار بود مابقی عمر را شاهد شکوفایی سرزمین مادری باشیم؟! به نظر شما نقش توده های مردم در مقابل این رویه ها چیست؟! جوانان دغدغه مند، با سواد و متعهد کجای این ماجرا قرار دارند؟! آیا روزی می‌رسد که مردم کوهدشت بتوانند مسیر زندگی خود را از این رویه ها به مسیر توسعه تغییر دهند؟
به امید روزی که کوهدشت و مردمش آنچنان سرگرم کار و توسعه باشند که دیگر جوانان عزیزمان در کوچه پس کوچه های تهران برای کارگری پرسه نزنند!
به امید روزی که دیگر خبر اعدام جوانی به علت ارتکاب خلاف و فروش مواد مخدر را نشنویم، عاقبتی که ریشه اش در فقر و بیکاری بوده نه از سر سیری و دلخوشی!

“علـــــــی بابک”

یادداشت ها
سیاسی اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .