یادداشت ها

 

در حالی که برخی از مسئولین هنوز نمی دانند برای اقتصاد مقاومتی چه کاری باید انجام دهند و اصلاً از کجا باید شروع کنند، مشاهده می شود افرادی ازسال ها پیش جلوتر از ارگان های مربوطه در این راستا گام برداشته و آن را به مرحله اقدام و عمل رسانده اند.

IMG_2731

به گزارش پایگاه خبری وهار؛ حاجیه خانم سیما پناهی که سواد درسی آنچنانی هم ندارد کار تولیدی خود را با فروش چند کیلو شیر و ماست شروع کرد و طی سالیان اخیر موفق شد یک کارگاه تولیدی محصولات لبنی راه اندازی کند.

این در حالی است که فرآورده های شیری سهم زیادی در سبد غذایی خانوارهای کوهدشتی دارد. از این حیث تولید فرآورده های لبنی یکی از مهم ترین عرصه های اقتصاد مقاومتی در شهرستان کوهدشت محسوب می شود.

IMG_2720

” حاجیه سیما پناهی” درباره نحوه ورودش به عرصه کار اقتصادی می گوید: «بنده در سال 1370 به بیماری پوکی استخوان مبتلا شدم. دکتر در کنار مصرف دارو خوردن روزی سه لیوان شیر را برایم تجویز کرد. هر روز چند کیلو شیر می خریدم و مابقی آن را به همسایه ها می فروختم. دو ماه بیشتر طول نکشید که به لطف خدا مشکل ناراحتی ام برطرف شد. اما طعم کِز شیر و ماست بنده آن قدر طرفدار پیدا کرده بود که تصمیم گرفتم این کار را ادامه دهم.»

این بانوی فعال اقتصادی که با توسعه فعالیت خود توانسته است برای چند نفر دیگر شغل ایجاد کند، اظهار کرد: “کمک به افراد نیازمند، یکی از سفارشات مورد تأکید اهل بیت عصمت و طهارت می باشد و به لطف خدا بنده توانسته ام برای دو نفر خانم کار ایجاد کنم و بابت این کار بسیار خوشحال هستم.”

وی در پایان با بیان این که باید مردم و مسئولین تلاش کنند که فرمایش مقام معظم رهبری محقق شود، افزود: نعمت دیگری که خداوند مهربان بنده حقیر را از آن بهره مند ساخته این است که توفیق داشته باشم، بیشتر درآمد خود را صرف افراد نیازمند و کارهای خیر کنم.

IMG_2728

IMG_2733

IMG_2734

گزارش و عکس: مریم امرایی

 

یادداشت ها
سیاسی اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .