یادداشت ها

اگر شمع ها روشن شوند، کلاه سرمان نمی رود!
هر چه به ایام انتخابات نزدیک تر می شویم، شاهد موضع گیری ها و بیان دیدگاه های زیادی هستیم که هر کدام به نوبه ی خود جای تأمل و بررسی دارند. متأسفانه پرداختن به این همه دیدگاه و تجزیه و تحلیل آن ها در وسع این مطلب نیست، اما آن چه را که نگارنده بنا دارد به آن بپردازد دیدگاه امام و رهبری است که سرچشمه آن از مکتب درخشان و جاویدان اهل بیت(علیهم السلام) است.
امام خمینی (ره) در خصوص انتخابات مجلس می فرمایند: « انتخاب اصلح برای مسلمین، یعنی انتخاب فردی که تعهد به اسلام و حیثیت آن داشته باشد، و همه چیز را بفهمد و چون در مجلس، اسلام تنها کافی نیست، بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد کشور باشد و ممکن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد، که اگر اصلح را انتخاب کردید، کاری اسلامی می‌کنید و این محکی است برای خودتان که تشخیص بدهید انتخاب برای اسلام است یا برای صلاح خوتان. بنابراین اگر انتخاب، برای اسلام باشد، در این صورت، رضایت حق را بر رضای خویش مقدم داشته‌ایم و سعادت دو سرا و کمال خود را تدارک دیده‌ایم؛ و حافظ و نگهبان جمهوری اسلامی ایران گشته‌ایم.»
امروزه اگر اندیشه سیاسی آفتاب انقلاب در زندگی سیاسی مان به صورت عملی محقق شود، مطمئن باشیم که در فردای قیامت می توانیم سرمان را جلوی امام و شهدا بالا بگیریم. مگر یادمان رفته که امام در پایان وصیت نامه سیاسی الهی خود گفته اند با دلی آرام و قلبی مطمئن… به سوی جایگاه ابدی سفر می کنم. مگر ما فرزندان امام خمینی نیستم؟ منتظر کسی هستیم؟! امروز ما هستیم که باید با میدان داری خود، صدق گفتار امام را به جهانیان ثابت نماییم. به نظر شما بی خیال بودن نسبت به مسئله انتخابات و بی اعتنایی به سرنوشت کشور کار درستی است؟! اگر خدای ناکرده امروز نسبت به سرنوشت کشور بی اعتنا بودیم باید وصیت کنیم، روی قبرمان سنگ قبر نگذارند، تا مورد لعن و نفرین آیندگان قرار نگیریم.
مقام معظم رهبری نیز اهمیت انتخابات را به حدی بزرگ می دانند که از آن به شب قدر سیاسی نام می برند و می-فرمایند:« کسی شایسته نمایندگی است که مجلس را سنگری برای دفاع از اسلام و انقلاب در برابر دشمن بداند. اگر نماینده ای در دل خود به آرمان‌های حضرت امام (ره) اعتقادی نداشته باشد، اشغال این پست برای او حرام است.» بنابراین با توجه به نقشه راه نائب امام زمان(عج) به راحتی می توان فهمید در این برهه از زمان زمینه سازی برای حضور افراد اصلح و انتخاب آنان وظیفه ما است. اگر برای رضای خداوند انتخاب کنیم، می توان توقع داشت مشکلات مان مرتفع شوند. در مقابل اگر این مهم محقق نشود، نباید انتظار داشته باشیم مشکلات شهر و دیارمان حل شود و همین آب و آسیاب خواهد بود.

اگر گذری به سرنوشت حکومت اسلامی و زندگی سیاسی اهل بیت عصمت و طهارت بزنیم، متوجه خواهیم شد که همه ی آن بزرگواران تمام هست و نیست خود را در طبق اخلاص گذاشتند و فدای مکتب اسلام کردند. اگر دقت کنیم کسانی به درد اسلام می خورند که مثل شمع بسوزند.
آری! انتخاب ما در فردای انتخابات، انقلاب جدیدی است که در دیارمان و به تبع آن کشورمان رخ می دهد. منتخبان این انقلاب جدید نباید با ارزش ها و آرمان های انقلاب قبلی زاویه داشته باشد، چرا که این دو انقلاب باید از یک جنس و در یک مسیر حرکت کنند و مکمل هم باشند. پس سکوت و بی تحرکی خیانت است و مجاهدت و میدان داری وظیفه است.
برادران و خواهران عزیز! امروزه شاهد حرکات موذیانه دشمن در قالب های گوناگون هستیم. نگذاریم دشمن با رسانه هایی که در اختیار دارد افرادی را به جامعه قالب کند که از جنس مردم و انقلاب نیستند. نیک می دانید که دشمن به اسم دشمن به میدان نمی آید، پس مواظب چهره های گریم کرده باشیم. تجربه ادوار قبلی را تجربه نکنیم و نگذاریم کلاه سرمان بگذارند.
برادران و خواهران عزیز! افرادی هستند که سلامت انتخابات و نظام را تا زمانی قبول دارند که منتخب آن انتخابات باشند؛ در غیر این صورت آسمان و زمین را به هم می دوزند و مشکلاتی را به وجود می آورند که شما نیز با آن بیگانه نیستید. این افراد اگر فرصت برای شان فراهم شود حتی پناهنده دشمنان قسم خورده این مملکت می شوند و بلندگو دشمن می شوند. و این هوشیاری و بصیرت ما است که مجال و فرصت به فرصت طلبان از خدا بی خبر نمی دهد.
پس اگر می خواهیم مجلس شورای اسلامی مان سنگر نظام باشد باید بدانیم افرادی به درد جمهوری اسلامی می خورند که هم چون کوه مقاوم، به پای ارزش های اسلامی استوار بمانند. اگر می خواهیم کلاه سرمان نرود باید افرادی راهی مجلس شورای اسلامی شوند که هم چون شمع بسوزند تا انقلاب زمینه ساز به انقلاب جهانی امام زمان(عج) متصل شود.

یادداشت ها
سیاسی اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .