یادداشت ها

تندیس شهیدان حجت الاسلام «سید فخرالدین رحیمی» و «نعمت الله سعیدی» در مرکز لرستان رونمایی شد.

sardis15

به گزارش  وهار، تندیس شهیدان حجت الاسلام «سید فخرالدین رحیمی» و «نعمت الله سعیدی» با حضور مشاور فرهنگی استاندار لرستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و … در محل بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد رونمایی شد.

همچنین در این مراسم خانواده شهیدان رحیمی و سعیدی حضور داشتند.

رد پای «فخر لرستان» در قلب مردم

شهید حجت الاسلام سید فخرالدین رحیمی در سال ۱۳۲۳ هجری شمسی در شهر خرم آباد و در یک خانواده روحانی متولد شد. پدرش حجت الاسلام سید علی اکبر رحیمی از علمای بزرگ شهر بود که نسب او به حضرت امام موسی بن جعفر (ع) می رسید.

شهید سید فخرالدین پس از پایان تحصیلات مقطع ابتدایی تحت تکفل برادر بزرگ و روحانی خود شهید حجت الاسلام حاج سید نورالدین رحیمی قرار گرفت. سید نورالدین برای ادامه تحصیل دروس حوزوی به قم مشرف شد و به همین دلیل شهید سید فخرالدین نیز به همراه او به شهر خون و قیام قم رفت و بطور رسمی تحصیل علوم دینی را آغاز کرد.

وی در این مدت در درس خارج فقه و اصول از محضر اساتید حوزه علمیه قم از جمله آیت الله شهید مدنی استفاده برد. وی همچنین مدتی را نیز در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد به همراه برادرش سید نورالدین و آیت الله سید حسن طاهری خرم‌ آبادی، شیخ فرج الله عباسی، شیخ محمدرضا عباسی، شیخ محمدرضا آدینه وند به تهذیب نفس خود پرداخت.

وی در مسجد علوی خرم آباد به ارشاد جوانان می پرداخت و آنان را با اصول دین و روشهای مبارزه با ظلم و عصیانگری آشنا می ساخت.

او مظهر اراده و تقوا بود و هرجا که سخن از حق و حقیقت به میان می آمد از جان و آبروی خود مایه می گذاشت. او در جوانی توانست به مدارج بالای علمی حوزوی و اجتهاد نائل گردد. سراسر وجود و زندگی او مبارزه بود و هم اکنون نیز هرگاه نام سید فخرالدین که در میان مردم غیور آن خطه به «فخر لرستان» مشهور است به میان می آید، ناخودآگاه ذهن همه به سوی مبارزات سترگ آن روحانی مجاهد سوق داده می شود.

شهید حجت الاسلام سید فخرالدین رحیمی، پس از سالها مجاهدت در مسیر الله به هنگام انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به فیض عظیم شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از تشییع باشکوه در شهر خرم آباد به خاک سپرده شد.

sardis17

تحسین دلاوری های شهید «نعمت الله سعیدی» توسط شهید چمران

شهید نعمت ‏الله سعیدی سال ۱۳۳۰ در خرم ‏آباد به دنیا آمد و در ۲۱ اسفند ماه ۶۳ در عملیات بدر و منطقه هورالعظیم به شهادت رسید.

تبلور ایمان و اعتقاد مذهبی او در خانواده‎ای که زندگی بی‌ریا و ساده‎شان زبانزد خاص و عام است؛ آموزش الفبای ایثار، گذشت، مقاومت و شهادت ثمره‏ای جز شهادت و میوه‎ای شیرین‎تر از آن بر هیچ مسلکی به بار نخواهد نشست مگر اسلام؛ و این تلاش صابرانه بیش از چندین سال در همه لحظه ‏های زندگی از خصوصیات شهید است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، شهید سعیدی از طرف روحانیت به عنوان سرپرست اجرائی کمیته مرکزی انقلاب اسلامی خرم‏ آباد انتخاب شد و همچنین ماموریت‎هایی چون اعزام به خرمشهر و حفاظت از تأسیسات نفتی خوزستان و دستگیری تعداد زیادی افراد ضد انقلاب به او محول شد و بعد از آن نیز با  ۲۰۰ نفر از برادران پاسدار و نیروهای مردمی به پاوه رفته و با گروه دیگری از برادران پاسدار تحت فرماندهی ابوشریف که در نزدیکی‎های پاوه مستقر بودند هماهنگ شده و با یک یورش حساب شده حلقه محاصره به فرماندهی این شهید شکسته و همه ضد انقلابیون، دمکرات‎ها، کومله و… را روانه جهنم و تار ومار ساختند و شهید دکتر چمران پس از خلاص شدن از محاصره و با مشاهده کردن نیروها و دلاوری آنها، فرماندهی نعمت‎الله سعیدی را تحسین و این آغاز آشنایی شهید سعیدی با شهید دکتر چمران بود.

شهید سعیدی بعد از سه ماه مأموریت و امنیت کامل پاوه به خرم ‏آباد باز گشت و بعد از حضور در چندین عملیات مهم سرانجام ۲۱ اسفند ماه ۶۳ در عملیات بدر در منطقه هورالعظیم به ملاقات با خدا شتافت.

منبع: مهر

 

یادداشت ها
سیاسی اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .