یادداشت ها

 بعد از ۲۳ امسال کارت طلایی بنیاد شهید دریافت کردیم/چیزی از آمریکا نمانده است

425321457_117360_5934195326762513888

26 مرداد برگ زرینی از تقویم ایران می باشد که به نام بزرگ مردان اسیر و آزاده ثبت شده است. ما هم به نوبه خود، سالروز بازگشت پرستوهایی زخمی که برای دفاع از اسلام سخت ترین شکنجه ها را تحمل کردند، گرامی می داریم و به پاسداشت مقام و جایگاه این عزیزان با یکی از آزادگان شهرمان گفت و گوی مختصری داشته ایم که در ادامه تقدیم دیدگان همیشه بینای مخاطبان گرامی پایگاه خبری وهار می گردد.

اسدعلی علی زاده آزاده و جانباز 40 درصدی می باشد که تمام هستی خود را در دفاع از آرمان های امام راحل در طبق اخلاص نهاده و کماکان به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی وفادار و پایبند است.

آقای علی زاده از نحوه اسارت تان برای مان بگویید.

در پل کرخه و اطراف العماره بودیم که دشمن به عنوان تله راه را باز کرده بود، تا ما را محاصره کنند. گروهان ما شامل بهترین نیروها بود و در همان عملیات توانستیم، بسیاری از عراقی ها را به هلاکت برسانیم اما در نهایت بنده به همراه چند نفر دیگر از همرزمانم در همان عملیات اسیر نیروهای بعثی شدیم.

بهترین و بدترین خاطره از دوران اسارت را بیان نمایید؟

بهترین خاطره: یک روز هیئتی برای نظارت بر وضعیت اسرا در عراق، به آسایشگاه ما آمدند. عراقی ها با کادوی سیگار به آن ها گفتن از آسایشگاه تعریف کنند، اما آن ها قبول نکردند وگفتن ما خودمان جنگ جهانی اول اسیر بودیم و باید از نزدیک از وضعیت اسرا باخبر شویم. بالاخره آمدن و از نزدیک مشاهده کردند که چه بلای سرمان می آوردند و فردای آن روز رسانه ها اعلام کردند، وضعیت اسیراندر عراق وخیم است.

بدترین خاطره: وقتی ما را به العماره بردند، آب و غذا نداشتیم و با کابل ما را شدید کتک می زدند. 15 روز در بیابان بودیم. آن جا فقط ما را کتک می زدند و تنها غذای ما گیاه بود.

 

اولین جمله ای که با شنیدن واژه های زیر به  ذهن تان می رسد:

اسارت: اذیت، کتک، فلکه کردن، زجر…  کمر بنده از بس ضربه دیده نابود شده، اما هیچ کس به فکر من و خانواده ام نیست!

حضرت زینب (سلام الله علیها): ای کاش! مسئولین به احترام حضرت زینب(س) کمی به اسرا و آزادگان فکر کنند.

آمریکا: چیزی از آمریکا نمانده است. ایران قدرتی دارد که همه ی کشورها از آن می ترسند، اما بعضی افراد هستند که با ندانم کاری به کشور لطمه می زنند.

حراست از فرهنگ دفاع مقدس يكي از دغدغه هاي مهم رهبري است براي ترويج اين فرهنگ چه بايد كرد؟

به امید خدا مسئولین و مردم با هم همکاری داشته باشند و پارتی بازی و تبعیض قائل شدن بین افراد را از بین ببرند. مردم فکر می کنند که ایثارگر یعنی کسی که فقط از دولت پول دریافت می کند. در صورتی که به من هیچ کمکی نمی شود. به خیال اقوام بنده سرمایه دارم، اما یک ریال هم ندارم. مسولین بین اسرا تبعیض قائل می شوند، این کار درستی نیست.

آقای علیزاده از ایثار و فداکاری همسرتان بگویید.

همسرم ۱۳سال داشت که با بنده ازدواج کرد. بنده دوران اسارت بسیار زجر کشیدم. اما بعد از اسارت همسرم زجر و عذاب می کشد. کابل های که در دوران اسارت به من زدند، الان به نحوی دیگر به پیکر همسرم وارد می شوند.

تنها دلخوشی من همسر و فرزندانم است، گه گاهی به همسرم می گویم مرا حلال کن.

چه صحبتی با مردم و مسئولین دارید؟

فرزندانم بیماری اعصاب و روان دارند. به صورت آزاد درمان می شوند. واقعاً هزینه اش را ندارم. پسرم برای استفاده از خدمات جانبازی به بنیاد شهید رفته بود، اما مسئولین با بی احترامی با او برخورد کرده بودند!

رسیدگی به کار اسرا ضعیف است. بعد از ۲۳ امسال کارت طلایی بنیاد شهید دریافت کردیم. فرزندانم با این که تسهیلات دانشگاهی دارند، اما بیکار هستند و تا به امروز هیچ گونه وامی هم دریافت نکرده اند. از مسئولین تقاضا می کنم به فکر خانواده های آزادگان باشند تا روحیه بگیرند.

سخن آخر؟

از شما تشکر می کنم. امیدوارم صحبت هایم را به گوش مردم و مسئولین برسانید.

مصاحبه و عکس: مریم امرایی

 

یادداشت ها
سیاسی اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .