یادداشت ها

امام خمینی(ره): من برای سه منظور آمده ام؛ سرنگونی حکومت طاغوت، تشکیل حکومت اسلامی و سپردن پرچم به دست صاحب اصلی

امیرنصرت پیری

اشاره:

جامعه ایمانی منتظران ظهور، حرکتی مردمی و خودجوش است که جوانان هیئت های مذهبی و دانشجویان فعال شهرستان دو سال پیش آن را تأسیس کرده اند. این تشکل جهت ارتقاء سطح آگاهی و آمادگی در بین اعضا و اقشارمختلف جامعه مذهبی شهرستان شکل گرفته و محور فعالیت آن، زمینه سازی ظهور امام زمان(عج) در بین جامعه است.

جامعه ایمانی منتظران ظهور در دو سطح، اطللاع و آگاهی بخشی به مخاطبین در خصوص مسائل ظهور و در خصوص خدمت به  انقلاب مقدمه ساز ظهور(انقلاب اسلامی ایران) فعالیت دارد.

آن چه در ادامه می خوانید گفت و گوی خواندنی و جذاب خبرنگار وهار با دبیر جامعه ایمانی منتظران ظهور شهرستان کوهدشت است.

آقای پیری! بنا بر آیات، روایات اسلامی و نظر مراجع معظم تقلید جهان در آستانه ظهور منجی بشریت قرار دارد، تفسیر و تعبیر حضرتعالی در این خصوص چیست؟

وعده حکومت آخر زمان بر اساس محکمات قرآن و تفاسیر ائمه معصومین به راحتی قابل فهم و درک است. بر اساس آن چه ما مطالعه کردیم، امر ظهور در عصر ما به امید خدا تحقق یافتنی است. در جای جایی که تفسیر این آیات را از حضرات معصومین  سوال نموده اند، اشاره به قومی از مشرق زمین شده است.

در کتب معتبر و محکم ترین روایات اهل سنت آمده است که حتی شخصی به نام روح الله  این انقلاب را مقدمه سازی می کند. در سنن ابی داوود و ابن جوزی و دیگر آثار به اسم امام خمینی(ره) اشاره شده است.

امام خمینی(ره) نیز در اوایل نهضت خود در جواب یکی از شاگردان خود می فرمایند: من برای سه منظورآمده ام؛ سرنگونی حکومت طاغوت، تشکیل حکومت اسلامی و سپردن پرچم به دست صاحب اصلی آن که این هم اشاره به همان روایات دارد.

در خصوص نظر علما هم باید عرض کنم، اکثر مراجع و علما بر این مهم اتفاق نظر دارند و حضرات آیات: آیت الله عباسعلی اصفهانی، شهید آیت الله صدوقی، آیت الله حائری شیرازی، آیت الله قائم مقامی و آیت الله حسن زاده عاملی به صورت قطعی و بسیاری دیگر از بزرگان این انقلاب را انقلاب مقدمه ساز و امام روح الله را شخص تشکیل دهنده حکومت مقدمه ساز مشرق زمین می دانند.

یکی از مواردی که در روایات اسلامی به آن پرداخته شده است، فتنه های آخرالزمان است. نظرجنابعالی در خصوص فتنه های آخر الزمان چیست؟

در خصوص فتنه های آخرالزمانی که در قرآن به آن اشاره شده است، به پرهیز از فتنه های خاص و عام امر شده است(واتقوفتنه لاتصبن الذین منک خاصه). از جمله فتنه سامری که شخص سامری برای گمراه کردن قوم حضرت موسی از اثر رسول حق (جبرئیل امین) ذره ای بر می دارد وآن را در فلزات و طلا و جواهراتی که داشتند، ذوب می کنند و یک حیوان درست می کند که صداهای عجیب و غریبی از آن بیرون می آید و این فتنه به صورت خاص به آن اشاره شده است.

فتنه آخر الزمان نیز یکی از فتنه های خاص است که در احادیث و روایات به صورت خاص به آن اشاره شده است. فتنه ای که در آن شخصی به نام سفیانی با ظاهری مقدس معاب و شعاری فریبنده در تصرف کشورهای اسلامی حرکت می کند و دست به قتل و کشتار و تعرض به نوامیس شیعیان می زند. فتنه ای که در آن حضرت آیت الله بهجت می فرمایند: نمی دانم دعا کنم بمانم ظهور را ببینم یا، دعا کنم بمیرم تا فتنه های آخرالزمان و ظلم سفیانی به شیعه را نبینم.

فتنه چه زمانی رخ می دهد و شروع کننده فتنه چه کسی است؟

فتنه را اساساً جبهه باطل شروع می کنند. مصدر فتنه جبهه باطل است. جبهه باطل زمانی دست به فتنه انگیزی می زند که از رویارویی و تقابل با جبهه ی حق عاجز و درمانده باشد. هرگاه جبهه باطل از رویارویی مردانه با جبهه حق درمانده شد، دست به فتنه می زند. ازجمله در قضیه حضرت آدم و خروج از بهشت، شیطان وقتی که حضرت آدم و نسل آدم را در موضع قدرت وتسلط بر بهشت دید، دست به فتنه انگیزی زد.

در زمان امیرالمومنین اهل سنت نیز با فتنه انگیزی، ریشه آسمانی امر ولایت را قطع کردند تا مردم را به تردید اندازند و به حاکمیت خود ادامه دهند.

جناب آقای پیری! درسوال قبلی به فتنه در زمان امیرالمومنین اشاره فرمودید. لطف کنید در این خصوص بیشتر توضیح دهید.

اهل سنت برای این که حکومت دو روز دنیا را در دست بگیرند، فتنه ی بزرگی ایجادکردند. ریشه ی آسمانی امر ولایت را انکارکردند و امامت را امری زمینی خواندند. در حالی که ولایت حضرت علی(ع) صریح آیات و محکمات قرآن بود. (یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک)

فتنه گران در عصر امیرالمومنین ریشه ی آسمانی را ولایت ائمه را قطع کردند تا بتوانند هر موضوعی را بر آن بار کنند. امروز هم این گونه است. عده ای با همان روش هایی گذشته  با اندکی تغییرات، قصد فتنه انگیزی دارند. در حالی که امام راحل و  عده ای از علمای راستین تشیع می فرمایند: ولایت فقیه، امری آسمانی و منصوب از جانب خداوند متعال است(هذا امرسماوی).

متأسفانه عده ای این را نمی پذیرند و آن را امری زمینی، منتخب از سوی خبرگان، منصوب از ناحیه خبرگان قرار می پندارند، تا هرکسی را خواستند انتخاب کنند. وگرنه اگر امر آسمانی باشد بشر نمی تواند در آن تصرف کند.

در زمان فتنه چه کار باید کرد، که درست تصمیم بگیریم؟

فتنه قاعده کلی دارد. در زمان فتنه فضا از حالت عادی خارج می شود و فضا غبارآلود می شود. هجمه ها توسط دستگاه تبلیغاتی فتنه گران به راه می افتد. از هر سوی، جامعه را با هجمه ای جدید مواجه می کنند.

برای رویارویی با فتنه باید هم مصدر فتنه و هم بازیگران و صحنه گردانان و عروسک های خیمه شب بازی را بشناسیم. کسانی که در داخل به آتش فتنه دامن می زنند،  عروسک خیمه شب بازی فتنه هستند نه خود مصدر فتنه. این ها اسباب بازی فتنه هستند، باید آن ها را بشناسیم.

 اگر خواستیم مبارزه و تقابل کنیم با ریشه فتنه (آمریکا و اسرائیل) تقابل کنیم. انشاء الله تقابل و رویارویی در جبهه ی داخلی صورت نگیرد و این ها مردم را در مقابل هم قرار ندهند.

نفوذ در بین جریان حق چگونه صورت می گیرد؟

نفوذ معمولاً از دیواری صورت می گیرد که کوتاه باشد. در جبهه انقلاب اسلامی استوانه ها و پایه ها و ستون های محکمی هستند و جاهایی هم نقاط ضعفی دارند. اشخاصی در بدنه ی این نظام و در پست های کلیدی این نظام قرارگرفته اند، که دیوارآن ها در خصوص مطالعه و تحقیق و پژوهش کوتاه است. دشمن وقتی می خواهد به عمق جبهه حق نفوذ کند، از این دیوارهای کوتاه و این افرادی که در خصوص ولایت مطلقه الهی تردید دارند نفوذ می کند.

عناصر داخلی فتنه در پست های کلیدی نظام قرار دارند و برای انقلاب زحماتی کشیده اند و انسان های خوبی هستند، اما بصیرت ندارند و در بزنگاه های تاریخی کم می آورند. شما به این همه غارت بیت المال به عنوان یک امر عادی نگاه نکنید. این غارت و چپاول ناشی از ضعف باورها است و این غارتگران گمان ندارند این انقلاب، انقلاب مقدمه ساز ظهور است.

یکی از فتنه های که در روایات اسلامی روی آن تأکید شده، فتنه اکبر است. لطفاً درباره فتنه اکبر بیشتر توضیح دهید.

فتنه اکبر در خصوص کشور عزیزمان اتفاق می افتد. این فتنه در روایات زیادی روی آن تأکید شده است. فتنه اکبر به این صورت است که در سال های نزدیک ظهور امام عصر(عج) در کشور مقدمه ساز ظهور دو پرچم بلند می شود. این ها از نظر سیاسی در مقابل هم قرار می گیرند. البته راویان این روایات از  پیروزی جبهه ی حق نیز سخن گفته اند.

بهترین سند  این ادعا، خلق حماسه نه دی  توسط مردم با بصیرت ایران اسلامی است. به تعبیر بنده  حماسه نه دی بشریت را نجات داد و از مردمی که این حماسه را خلق کردند انتظار می رود که خود را برای مقابله با فتنه اکبر آماده کنند.

از مردم انتظار می رود مسائل اصلی انقلاب را با مسائل فرعی قاطی نکنند. البته ما منکر کمبودها و کاستی ها نیستیم. این را هم بدانیم که از حکومت زمینه ساز ظهور، باید به اندازه وسع آن توقع داشته باشیم.

ضمن تقدیر و تشکر اگر مطلبی وجود دارد که به آن اشاره نشد، بیان بفرمایید.

برادران و خواهران عزیز! بر اساس آیات صریح  قرآن حکومت یا ازآن خداست یا غیر خدا، که طاغوت نام دارد. ما باید خودمان را برای حکومت خدا و استقرار حکومت الهی آماده کنیم. این وعده ها و باورها را در وجود خودمان بارور کنیم، جامعه ایمانی در این مسیر به راه افتاده است.

بنابراین از همه مخاطبان محترم وهار و صاحبان فکر و اندیشه دعوت می کنیم، فارغ از مسائل جناحی و گروهی به جامعه ایمانی منتظران ظهور بپیوندند، تا بتوانیم در مسیر مقدمه سازی ظهور و یاری انقلاب زمینه ساز و نائب امام زمان قدمی برداریم.

امید آن که اعمال ما مقبول درگاه حضرت حق گردد. انشاء الله

مصاحبه از: مریم امرایی

یادداشت ها
سیاسی اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .