یادداشت ها

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی خواستار ورود مجلس به موضوع FATF و ارائه لایحه در این خصوص از سوی دولت شد.

fatf

به گزارش وهار به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عباس گودرزی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 6 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با استناد به بند 11 ماده 22 و ماده 111 آئین‌نامه داخلی مجلس، گفت: شان مجلس اجل از این است که وزیری بیاید گزارشی ارائه دهد و برود و فرصت به طور شایسته در اختیار نمایندگان برای سوال و دریافت پاسخ قرار نگیرد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس یک نهاد تصمیم ساز است لذا ورود وزیر باید طوری باشد که خروجی مشخصی داشته باشد اما متاسفانه مدتی است که باب شده که وزرا فقط برای آگاهی افکار عمومی گزارش و اخباری را ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: باید در خصوص اینکه وزیر اقتصاد فرمودند؛ «ما قائل نیستیم که خط مقدم را تروریسم بنامند.» باید بگویم؛ مگر شما تصمیم خواهید گرفت؟ اگر FATF را امضا کنیم به یقین آن‌ها فردا روز برای ما تصمیم‌گیری خواهند کرد و آیا نظر آن‌ها در خصوص تروریسم با نظر ما یکی است؟

گودرزی ادامه داد: این منافقین کوردل افرادی که جوانان این مملکت را از بین برده‌اند منافق به حساب نمی‌آورند و جلوی چشم همه دنیا در یمن نسل کشی می‌کنند و انواع جنایت های دیگر را انجام داده‌اند حالا شما می‌گویید حرکتی انجام دهیم که آن‌ها ما را از لیست سیاه خارج کنند؟!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: چه زمانی آمریکا قابل اعتماد بوده است که ما امروز وارد این بازی‌ها با آن‌ها شویم؟ من تقاضا دارم مجلس به این موضوع به جد وارد شود و این حرف را در قالب لایحه مطرح شود چرا که آیندگان از ما نخواهند گذشت و اگر امروز تصمیم درستی نگیریم آینده نظام دچار اشکال خواهد شد.

پزشکیان: پیگیری جمع‌بندی مدنظر دکتر لاریجانی بسیاری از خواسته‌های نمایندگان را میسر می‌کند

بنابراین گزارش همچنین مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر گودرزی گفت: من فکر می‌کنم اگر جمع‌بندی مدنظر دکتر لاریجانی پیگیری شود خواسته شما نیز در آن میسر خواهد شد به همین دلیل کمیسیون اقتصادی می‌تواند دوباره وزیر را دعوت کرده تا اگر لازم باشد لایحه بیاورند البته شورای عالی امنیت ملی نیز پیگیر این ماجرا است و به یقین نظر مقام معظم رهبری صاحب بر همه این نظرها و مسائل است.

یادداشت ها
سیاسی اجتماعی

One thought on “اگر امروز تصمیم درستی نگیریم، آینده نظام دچار اشکال خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است .